PKP Informatyka – Modernizacja i optymalizacja dużego systemu legacy w spółce polskiego przewoźnika

Na drugim biegunie, naprzeciw budowanego dla PKP Intercity nowego Centralnego Systemu Sprzedaży biletów, stoi wysłużony już i mocno leciwy system biletowy Kurs90. Zanim ruszy nowy system, musi być utrzymana ciągłość biznesowa, w tym wypadku sprzedaż biletów kolejowych. PKP Informatyka, spółka odpowiadająca za teleinformatykę narodowego przewoźnika, wspiera dotychczasowy system i stara się go modernizować. A pomaga jej w tym ApexIT, który do Kursu90 dostarczył infrastrukturę opartą o „dojrzałą” technologię HPE Nonstop (wprowadzoną na rynek w 1976 roku). Zastosowanie tej konkretnej technologii wynika z charakteru systemu. To monolityczna aplikacja z lat 90-tych, scentralizowana, budowana na jednym, wysokodostępnym rozwiązaniu sprzętowym.
Tym projektem ApexIT udowadnia, że nawet nie najnowsze technologie można zaserwować w nowej odsłonie, zapewniając bezawaryjność i wysoką dostępność, jednocześnie pilnując strony kosztowej. W jaki sposób? ApexIT zaproponował realizację modernizowanej infrastruktury w modelu pay per use, z wykorzystaniem HPE Green Lake. Właściciel platformy kupuje więc moc obliczeniową udostępnianą przez serwery HPE Nonstop w modelu HPE Green Lake, płacąc za rzeczywiste wykorzystanie. Platforma, którą zmodernizował ApexIT to klasyczny przykład „reliktu” technologicznego, który wciąż występuje w wielu organizacjach i odpowiada za istotne procesy.